Hiss och diss

Jag tänkte att vi kör på en sån här hiss och diss lista :)

Saker som jag hissar:

Parfymer
 Både tjej parfymer och kill parfymer. En parfym kan få mig att minnas en tid. Tillexempel att jag har andvänt en parfym en viss tid eller en person som har haft en viss parfym. Min kompis Daniel har en parfym som mitt ex hade jämt, lukten gör mig nostalgisk ♥

Mina älskade parfymer!

Vår kolektioner
Jag älskar att gå in i en butik när vårkläderna precis har kommit in! Känslan av att känna att vintern snart är över och att värmen är påväg. Och alltid när det är nya kläder så går jag runt och ser massa snyggt och det känns som att jag är i himmlen ;)

Musik
Musik är verkligen något jag inte klarar mig utan. Musiken hjälper mig när jag är deppig, när jag är taggad, när jag har tråkigt, när jag är trött, när som helst. När jag är i skolan så har jag alltid hörlurarna i, och på lektionerna så åker musiken på så fort jag får tillfälle.

Saker som jag dissar:

Kyla
Att frysa är bland det värsta jag vet. Jag avskyr det och ändå har jag gjort det i stort sätt hela vintern. ett talesätt säger "det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder" Ja, vad ska jag göra? Overåller finns inte i min storlek ;) Nej men sen är det inge kul att fixa sig på vintern, man skymmer ju ändå allt men en tjock jacka. Och jag blir alltid röd i ansiktet och om jag inte har vantar så blir mina händer torra. Alltså en STOR diss till kyla!

Donken luffa
Det är något jag har gjort väldigt mycket nu i vinter och jag hatar det. Det är inget jag har velat göra men när alla man är med vägrar gå därifrån så blir det att man stannar. Men det är så otroligt tråkigt att sitta inne på mcdonalds och ja, vad gör vi egentligen? Vi sitter typ och pratar. Nej det är något jag inte ska göra längre. Jag har spenderat alderles för mycket tid där!


Folk som inte vågar snacka face to face
Det är något jag väl känner till. Männsikor som är två år äldre går förbi helt tysta, när de har gått tio meter bort ifrån en så kan de säga vad de tycker. Av vilken anledning? De kanske tror att jag ska knocka dom ;) Vissa männsikor är otroligt kaxiga bakom skärmen och sedan hur trevliga som helst i verkligheten. Varför gör dom så? Inte konstigt att man tror saker om dom när de beter sig som någon annan än dom egentligen är.

Folk som addar mig på facebook som jag inte känner
Vissa personer är kompis med folk på fb som dom inte känner, och viss jag accepterar det för det är deras val och inte mitt. Men jag vill bara vara kompis med personer som jag faktiskt har träffat eller på något sätt haft kontakt med. Därför är det riktigt störande när jag får en vänförförfrågningar från folk jag aldrig har sätt i hela mitt liv. Och sen när jag frågar dom om vi känner varandra så får man inget svar -_- Men egentligen så stör jag mig inte på själva personerna utan jag stör mig på att jag inte har någon f***ing aning om vilka dom är ;)


//Moa♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0